Novosti

Uz ovacije izvedena premijera operete Vesela udovica

22.05.2023.

U prepunom osječkom nacionalnom teatru održana je premijera operete “Vesela udovica”, šesnaest godina nakon posljednje izvedbe u Osijeku. Premijernom izvedbom ravnao je maestro Krešimir Batinić, režiju potpisuje Damir Lončar, kostime i scenografiju Neven Mihić, koreografiju Dejan Jakovljević, baletni majstor bio je Vuk Ognjenović, dok je oblikovatelj svjetla Tomislav Kobia.

Sjajna nova postava osvježila je duh osječkog nacionalnog kazališta, pokazujući koliko je važno njegovati tradiciju vrhunske operete u Osijeku.

Izvrstan orkestar i zbor bili su važan dio glazbene priče “za koju se nadaju da će se tražiti, ne samo karta više- već – predstava više”, istaknuo je novi ravnatelj opere HNK Osijek Ladislav Vrgoč.

Čini se kako je ovaj autorski tim izvukao od solista, zbora i orkestra ono najbolje. Na scenu je tako donešena vrckava i fascinantna priča u kojoj su se savršeno dobro spojili gluma i drama. Prvo je ovo ravnanje predstavom maestru Batiniću u njegovu rodnom gradu, kao i prvo osječko režiranje rođenom Osječaninu Damiru Lončaru. Krešimir Batinić (inače, dirigent u Gradskom kazalištu Komedija u Zagrebu) pripremu je odradio s lakoćom, bez puno riječi, ali vođen jasnom i preciznom idejom kako jedna opereta treba izgledati. Batinić ističe kako glazba “zvuči lagano, no nije lagana! Sve je vrlo gusto pisano te onaj koji je na pozornici mora se svojski potruditi da prijeđe orkestar”. Od 2007. godine surađuje s kolegom Damirom Lončarom, koji je izuzetan i glumac i redatelj. Lončar također iskazuje iznimno zadovoljstvo što režira u svom rodnom gradu te što su ga svi prihvatili. Smatra kako je rezultat “na zadovoljstvo osječke publike”.

Režija kakvu smo dobili proizvod je u kojemu je Damir Lončar težio realizaciji djela “upravo onako kako to i piše”. Bez dodatnog osuvremenjivanja, ali u svrhu prikazivanja osnove operete onakve kakva ona jest (uz doskočice i anakronizme te “štosova iz današnjeg vremena”).

“Šampanjac, frak, frizura, lepeza,… nešto lijepo”, ističe Lončar. Posebno oduševljenje prikazano je u kostimima, kojima su se “poklonili” apsolutno svi. Raskošni, senzacionalni, koloristički… mogli bismo reći, pomalo disneyevski. Uz sve to, igra svjetla dala je dodatnu ljepotu cijeloj opereti.

Ovo je možda prvi put da vidimo apsolutnu korelaciju u obliku senzacionalne suradnje glazbenog i dramskog ansabla. Svi sjajni!

Zvonimir Ivanović kao fantastičan Barun Mirko Zeta, Ivana Medić u ulozi Valencienne, Katarina Toplek Horvat kao Hanna Glawari, Igor Krišto u ulozi grofa Danila Danilowitscha; Matija Kačan u ulozi Vincomte Cascade, Karlo Miličević kao Raoul de st. Brioche, Davor Solanović kao Bogdanowitsch, Snježana Lakotić kao Sylviane, potom Predrag Stojić kao Kromow, Jana Pogrmilović u ulozi Olge, Sanja Toth kao Praskowia te Antonio Jakupčević kao Njegus. Izvrsni, svi redom. Glazbeno, scenski, jasno usmjereni prikaz “Vesele udovice” onako kako ona treba biti.

Bravo za ansambl koji je uživao izlazeći na pozornicu kao i za zbor i orkestar koji su pronijeli glazbeni motiv operetne melodijske sinteze.

Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku pokazalo je kako je “Vesela udovica” nadvisila puno toga već postavljenog u osječkom teatru, bez lažne skromnosti, najavljući jednu novu briljantnu etapu koja dolazi.

Marina Ban, HRT Radio Osijek

Moglo bi vas zanimati

Newsletter