Novosti

Katalin Brunjai-Hihlik: LETAČICA, VISOKO PROPETA DUŠA KOJA HNK-u DAJE LEGITIMITET

12.01.2024.

Gradove ne čine zgrade ili kuće, nego ljudi koji u njima žive. Jednako tako, kazalište čine ljudi, umjetnici, letači duhom koji su u scenskom izričaju iznašli način da ljepotu svojega umijeća podijele s drugima. Prvakinja Opere HNK-a u Osijeku, Katalin Brunjai-Hihlik jedna je od tih letačica, visoko propetih duša koje HNK-u u Osijeku daju legitimitet važne kulturne institucije.
U trenutku kada je, u listopadu 1984., primljena u stalni angažman u opernom ansamblu HNK-a u Osijeku, Katalin je nizala uloge koje su iz produkcije u produkciju postajale sve važnije i zahtjevnije. Njezin mek, baršunast i gipko podatan sopran prvi se put s pozornice osječkoga teatra začuo u Verdijevu “Rigolettu” (pod ravnanjem maestra Željka Milera, u režiji Nade Murat), kada je utjelovila Paža. U lipnju 1989., u Donizettijevu “Ljubavnom napitku” dobiva ulogu Adine.
Slijedi neprekinut, dojmljiv niz zahtjevnih, zapaženih uloga kojima s pravom stječe status Operne prvakinje. Brunjai-Hihlik Pucciniju je, tako, švelja Mimi, Sestra Angelica i Madame Butterfly, Verdiju Violetta Valery u “Traviati”, Gilda u “Rigolettu”, Čajkovskom Tatjana u “Jevgeniju Onjeginu”, Zajcu i Jelena i Eva u “Nikoli Šubiću Zrinjskom”, nesretna Micaëla Bizetu u “Carmen”… I tako gotovo 40 godina.
Zaigravši Đulu u Gotovčevu “Eri s onoga svijeta” (2014.), naša je Katalin izmaknula svjetlima pozornice, no nastavila je raditi ono što bi trebali koji imaju znanja i umijeća: preuzela je na sebe važnu ulogu mentorice pjevanja.
Nije, stoga, ni potrebno naglašavati zašto je ovaj “Figarov pir” toliko važan i značajan – prpošnom ćemo Mozartovom glazbom, zapravo posve u njezinu stilu u mirovinu ispratiti našu dragu, veliku, tankoćutnu, milozvučnu, energičnu kolegicu, prijateljicu, umjetnicu KATALIN BRUNJAI-HIHLIK.
Piše: Ivana Šojat

Moglo bi vas zanimati

Newsletter